GREESH: One man show пъзел от фънки и алтернативен рок

Познаваме го от няколко емблематични групи, разпознаваме гласа и усмивката му, но изведнъж  из-не-на-да – първа соло авторска песен! След дългогодишна успешна кариера като фронтмен на редица музикални проекти в България и Англия харизматичният вокалист на Saint Electrics, Портокал и Dokle & Greesh стартира соловия си проект с витален фънки сингъл. Гриша Георгиев a.k.a. GREESH ни въвежда в забавен като редене на пъзел свят от стилове и ноти. В дебютния му сингъл „Игра“ долавяме алтернативен рок с характерен фънки груув и предизвикателна любовна лирика. И с поредната изненада: „Игра“ е истинско one man show, защото GREESH е автор на парчето и изпълнява всички вокални и инструментални партии сам. Готви албум, записва песни, но дали ще има гост изпълнители в някои от следващите му парчета – за това настоящето мълчи, предстои да разберем. Засега е ясно, че съпродуцент и звукоинженер на записа на „Игра“ е обичайният му музикален съучастник Константин Райдовски, който е отговорен и за смесването, мастерингът е поверен на Краси Тодоров, а видеоклипът към песента е заснет от режисьорския тандем Васил Стефанов & Стефка Николова. Поемаме към музикалните владения на GREESH с лекота – като на игра … 

Как и кога разбра, че музиката е твоето призвание и ще бъде повече от мимолетно младежко увлечение?
По време на репетициите за първия концерт в училището с моята рок група по онова време. Да, бях все още младеж, но още тогава усетих призванието и удоволствието да правя музика и да я изпълнявам на живо.

С какъв инструмент започна? С него ли продължи и ако не, какво се промени?
Започнах с китарата, която си бях купил с първите си спестени пари, но тъй като моят съмишленик-приятел, с когото стартирахме групата, беше много по-добър от мен в китарните сола, реших да се насоча към барабаните, та да можем да свирим заeдно като група. 

Кои бяха групите, чиито текстове и мелодии най-силно влизаха под кожата ти в самото начало, докато търсеше своя стил?
Стилът ми е много цветен именно заради различните стилове музика, които съм слушал и/или свирил през годините. В началото бях повлиян много от български рок групи като ФСБ, Щурците, Тангра (новата), Нова Генерация и Славяни (това е групата на баща ми). От световните слушах много Led Zeppelin, Pink Floyd, Beatles, Rolling Stones, Rush, Talking Heads, Duran Duran, Dire Straits, Police, Earth Wind And Fire, Stevie Wonder… А после дойдоха най-съществените години в музиката за мен с появата на grunge вълната и Nirvana, Alice In Chains, Pearl Jam, Radiohead, Mad Season, Rage Against The Machine и най-любимите Red Hot Chili Peppers

One man show след години групарство – каква начална скорост беше нужна, за да си повярваш, за да заявиш, че можеш и сам?
През 2019 работих по две песни към саундтрака на филма “Диви и щастливи” – ”Enemy” и “Highway man” – и реших, че е крайно време да запиша една песен от моите демо записи, които се бяха натрупали доста с годините. Беше предизвикателство и огромно удоволствие целият процес на записване на всеки един инструмент поотделно. И след като ми се услади сега искам да направя цял албум именно по този начин.

В какъв ред се появява и записва песен, на която сам си автор на текста, на музиката и сам записваш всички инструменти?
Винаги измислям първо музиката, после идва идеята за текст като изхождам от емоцията, просмукана в музиката. Инструментите ги записвам последователно като винаги започвам с барабаните. Човек не може да избяга от миналото си ☺ 

“Игра” е закачлива колаборация на музикални стилове и текст, който с лекота поставя въпроси. Защо избра това име за начало на новия си проект?
“Игра” беше и първата записана песен. Всичко това ми доставя огромно удоволствие и по някакъв начин го усещам като игра – като нареждане на пъзел, как да наредиш правилно всички звуци така, че хем да докосва и интригува хората, така и да ги кара да се припознаят в текста.

Често чуваме артистите да казват, че творчеството не обича граници и правила, но все пак към кои правила нямаш против да се придържаш, за да следваш своята муза?
Към едно единствено правило – да бъда себе си и да съм откровен в музиката, която правя.

Предчувствам, че всичко това сега начело с „Игра“ ще води до албум – ще запазиш ли соло линията или ще поканиш и приятели?
Да, разбира се, готви се албум, в момента записвам и втория сингъл, а след него ще има трети, планирам с четвъртия да излезе и самият албум. Мисля да е изцяло солов акт, но не е изключено да има и гости.  

А по отношение на групарството  – какво се случва със Saint Electrics? Готвите ли ни нови пауър емоции?
Да, със Saint Electrics продължаваме работата по нов сингъл и сме много щастливи че пак свирим заедно и се надяваме съвсем скоро да се срещнем с нашите фенове на живо. 

Какво научи за себе си  чрез тези толкова разнолики музикални проекти? Колко по-различен е Гришата от Greesh извън сцената?
Научих нещо, което подозирах – че много обичам да правя музика и да я представям пред хората! 

Т.е. ти си истински артист! За какво мечтаеш сега – коя е следващата цел, към която се стремиш?
Мечтая за още повече музикални изяви и повече качествено време с моето прекрасно семейство.

Къде ще можем да те видим това лято?
Засега съм се концентрирал в записите на следващите сингли и може би наесен ще бъда готов да представя Greesh за първи път на сцена, а дотогава можете да видите Saint Electrics на фестивал в Казанлък на 18 юни и всички са поканени. 

Чуй музиката и ни последвай в социалните мрежи
Мобилно приложение

“Музикалният гид на сценичните пространства в България“ е резултат от двугодишния проект за широкообхватно картографиране на музикалния сектор в страната, който БМА стартира през 2020 г. като част от своите секторни инициативи. Целта на проекта е да подобри информационното осигуряване и да подпомогне разработването на ефективни културни политики и финансиращи механизми.

Приложението е отворено за всички сценични пространства в България, като предлага лесен и бърз достъп до обширен масив от данни. Това дава възможност на артистите – изпълнители да планират своите дейности без да губят време в допълнителни проучвания, което прави процеса по-ефективен и лесен.

Вярваме, че този продукт ще бъде от голяма полза не само за музикалния сектор, но и за всички останали сценични изкуства, като ще спомогне за по-лесното им интегриране и развитието им в културната сцена на България.

 

Прочети още
"