Саша Гьотцел и Томоки Саката @ Зала "България"
27 октомври 2022

Главният гост-диригент на Софийската филхармония Саша Гьотцел се завръща на сцената на зала „България’ на 27 октомври. Както винаги той е подготвил прекрасна програма – наслада за оркестъра и публиката: ХЕКТОР БЕРЛИОЗ – Увертюра „Римски карнавал“, ФЕРЕНЦ ЛИСТ – Концерт за пиано и оркестър № 2, ФРАНЦ ШРЕКЕР – Прелюд към драмата „Белязаните“ и
КЛОД ДЕБЮСИ – Морето
Маестро Гьотцел ще представи на българските си почитатели и един млад, но вече много популярен по световните сцени пианист – Томоки Саката.
Японският пианит спечели 4-та награда на конкурса Кралица Елизабет през 2021. През 2016 г. с единодушно гласуване той спечели 1-ва награда заедно с 6 специални награди на Международния конкурс за пиано на Ференц Лист в Будапеща.
Ученик на Паул Бадура-Шкода, Дмитрий Башкиров и Тамаш Вашари, той гради репутация на „младежко изобилие от таланти“, което създава „собствено интуитивно вълнение“. Томоки свири в най-престижните зали в Европа, Азия, САЩ и Африка и очаква с нетърпение първата си среща с българската публика, на която ще представи един от най-обичаните концерти за пиано – №2 от Ференц Лист

Място на събитието:
19:00 — 21:00
София, гр. София
ул. „Аксаков“ 1
Чуй музиката и ни последвай в социалните мрежи
Мобилно приложение

“Музикалният гид на сценичните пространства в България“ е резултат от двугодишния проект за широкообхватно картографиране на музикалния сектор в страната, който БМА стартира през 2020 г. като част от своите секторни инициативи. Целта на проекта е да подобри информационното осигуряване и да подпомогне разработването на ефективни културни политики и финансиращи механизми.

Приложението е отворено за всички сценични пространства в България, като предлага лесен и бърз достъп до обширен масив от данни. Това дава възможност на артистите – изпълнители да планират своите дейности без да губят време в допълнителни проучвания, което прави процеса по-ефективен и лесен.

Вярваме, че този продукт ще бъде от голяма полза не само за музикалния сектор, но и за всички останали сценични изкуства, като ще спомогне за по-лесното им интегриране и развитието им в културната сцена на България.

 

Прочети още
"