Woodenboat Music: "Най-голямата ни цел е да създадем световен хит!"
15 август 2017

За развитието, целите, плановете,  предизвикателствата и новините, които предстоят от този нов музикален лейбъл. Неговите създатели – продуцентите Ерсин Мустафов, Ташо Колев и Гергана Нойкова разказват за проекта “ВИЖ Музиката!”.
Добре дошли на борда!

Познавам ги от времето, когато истински интересните музикални вечери в София се случваха в Radio Cafe – легендарен клуб, под Моста на Влюбените. Място, от което започна пътя към успеха на тяхната банда JEREMY?. Както тогава, така и сега погледите на Ерсин, Ташо и Гери отразяват това, към което се стремят. А през лятото на 2017 всичките им сили са насочени към успеха на най-новото начинание: независимата музикална компания Woodenboat Music.

Официалната дата на нейното създаване според Търговския регистър  е 29 май 2017 година, но както самите те споделят: откриващото парти тепърва предстои. До него има доста задачи и казуси за решаване, но това не ги притеснява изобщо. Защото работната етика и дисциплина на Ерсин, Ташо и Гери е желязна. Музикантите и целият екип на лейбъла отлично знаят  този факт.

А екипажът на Woodenboat Music към днешна дата включва утвърдени професионалисти, доказали своите качества през годинитe. Принципът за сформиране на волтрона е кристално ясен: “Това са хора, в които много вярваме, а и те вярват в нас” – споделя Ташо Колев и продължава с представянето на екипа:

  • Мартин Михайлов – event management – човекът, на когото можем да благодарим от сърце за всички незабравими музикални преживявания в клубовете Строежа и Terminal 1 през последните 20 години. Марто, за когото всичко е възможно и неговите способности впечатляват все по-голяма аудитория от София та чак до шарения Лондон.
  • Магьосникът Янко Генов – звукозаписният продуцент, вдъхващ живот на всеки тон, до който се докосне в студиото.
  • Краси Тодоров – музикалният продуцент, който детайлно работи по развитието на  идеите, постигането на качествен звук и стойностни  композиции на артистите в Woodenboat Music.

А кои са те и с какви качества са привлекли вниманието на продуцентите?

Ташо е категоричен: “Най-важната характеристика на артистите, които търсим за нашия лейбъл е те да бъдат готови за голямата сцена. Не е достатъчно да умееш да пееш и свириш добре. Трябва да притежаваш харизма, излъчване, така че публиката, хората да ти повярват.

Ерсин отива още по-далеч, обръщайки внимание на подхода нужен ти да бъдеш успешен музикант: “Артистът трябва да бъде готов да работи, да бъде истински убеден, че желае да се развива като професионалист, а не просто да се води от някакъв неясен импулс. Важно е да осъзнава факта: в музикалната индустрия зад всеки изпълнител или банда стои екип от десетки хора. Успехът на всички тях зависи точно от музиканта, точно от човекът на сцената! Това е голяма отговорност и не всеки е готов да я поеме.” За щастие смелчаци се намират дори по нашите ширини.

Три банди и два соло-изпълнителя официално включва каталога на  Woodenboat към днешна дата.

Лицето на лейбъла е бандата JEREMY?, която през последните близо 3 години вдигна високо летвата на българската музика. И това далеч не е само мое мнение.

NU/ANCE е група, която се отличава със своята фокусираност, работохолизъм и обективна продуктивност. В рамките на 9 месеца младата четворка издаде дебютен краткосвирещ албум + два успешни видеоклипа, свирейки постоянно и абсолютно отдадено за неизменно увеличаващите се свои фенове. Жестоки професионалисти, така се прави!

До тях личи името на Miry – Мирян Костадинов – соло изпълнителят, разполагащ със завидна увереност, изумителен талант и десетки хиляди почитатели от цял свят. (да не подценяваме винаги любезните азиатци, казано с усмивка ) В момента артистът сформира своя банда,  а Ташо ни тийзва: “Искаме да постигнем с Miry много в България, защото потенциалът очевидно е на лице. Ще работим по нови сингли с него и предполагаме, че ще постигнем много добри резултати.”

Bears and Hunters са харизматични,  искрени и притежаващи страхотни способности музиканти. Говорейки за тях, екипът на Woodenboat е категоричен: “Вярваме, че тази банда има шанс да бъде на световно ниво и в момента работим по стратегията как това да се случи.”  От себе си бих добавил: ‘’Работа му е майката, мечкииии! Талантът си го имате.”

Планът е: през тази есен всички те + Людмила Сланева – Локо (по чиито идеи вече се вихри brainstorming) да издадат максимален брой качествена продукция. “Това е един много добър начин нашата работа не само да бъде забелязана, ами да постави някакъв акцент в този период.” – споделя Ерсин Мустафов.

Доколкото познавам създателите на Woodenboat Music, амбициите им далеееч не се ограничават с това. И потвърждението не закъснява: “Основната ни цел  е да достигнем до световна песен или световен артист! Това обаче трудно би се реализирало, ако останем в рамките на страната,  а и този музикант не е задължително да бъде български.” Логично звучи, нали?!

Ташо и Ерсин се допълват, разкривайки че концепцията им от самото начало е да се свържат с европейски и световни инди лейбъли. “Повярвайте тези контакти са напълно реалистични и възможни. Пазарът е наистина отворен!”

Няма две мнения по въпроса и ми се иска дебело да го подчертая. Защото ако си достатъчно добър в България, а и да не си, съвременните платформи ти дават възможности, за които много от нас може би дори не предполагат. Или не желаят да проумеят. Да, поздравления за успеха на утвърдените родни артисти през последните няколко години и по никакъв начин не бива да подценяваме техните постижения. Но, не е ли време да излезем от Балканите, по начин различен от клубни концерти пред българската общност в Хамбург, например? Не е ли време да започнем открит разговор по актуални теми от съвременния музикален свят? (различни от “на какъв език е по-подходящо да пееш” и “редно ли е едно 14 годишно маце да се държи така пред камера”. Сериозно, на кого му пука?!).

Имаме нужда от сериозен разговор, в който да включим експерти с опит в индустрията. Хора, които не да ни хванат за ръчичка и да ни заведат до Островите на блажените, а личности, с които да обсъдим работещи модели и стратегии. Тези, на които не просто сляпо да дадем Ctrl C/Ctrl V, а механизми, подходящи за изграждането на една база, от която да вървим напред. Думите на Ерсин едва ли се нуждаят от допълнителен коментар: “В България си губим времето в откриването на топлата вода. Ние, които работим в музикалния бранш имаме нужда от ноу-хау, от комуникация с хора врели и кипели в индустрията. Хора, с които да достигнем до работещите инструменти за нашия пазар.”

Водени от “идеята за организация, която да служи на всички, не само на нас” и от “факта, че когато започнахме развитието си като JEREMY? освен приятелите дали ни безценни съвети, не разполагахме с музикална компания зад гърба си”, Ерсин Мустафов, Ташо Колев и Гергана Нойкова тръгват уверено през дълбоките води на световния музикален бизнес. Те отлично знаят: по пътя ги чакат подводни течения, пропасти, трудни моменти и изглеждащи фатално бури. Но стремейки се да се съхранят като тим и като хора, екипът на Woodenboat Music е готов да се учи от грешките си и да успее.

Желаем им попътен вятър!

Повече за музикалната компания Woodenboat Music и новините свързани с нея можеш да откриеш тук.

Снимка: Creative Visual Solutions
Кадърът е от първото представяне на продукция от лейбъла:
видео-сингълът ‘Falling Down’ на NU/ANCE в клуб Строежа, през есента на 2016-та.
Ерсин Мустафов (ляво) / Ташо Колев (дясно)

Чуй музиката и ни последвай в социалните мрежи
Мобилно приложение

“Музикалният гид на сценичните пространства в България“ е резултат от двугодишния проект за широкообхватно картографиране на музикалния сектор в страната, който БМА стартира през 2020 г. като част от своите секторни инициативи. Целта на проекта е да подобри информационното осигуряване и да подпомогне разработването на ефективни културни политики и финансиращи механизми.

Приложението е отворено за всички сценични пространства в България, като предлага лесен и бърз достъп до обширен масив от данни. Това дава възможност на артистите – изпълнители да планират своите дейности без да губят време в допълнителни проучвания, което прави процеса по-ефективен и лесен.

Вярваме, че този продукт ще бъде от голяма полза не само за музикалния сектор, но и за всички останали сценични изкуства, като ще спомогне за по-лесното им интегриране и развитието им в културната сцена на България.

Мобилното приложение ще бъде достъпно за сваляне в края на месец януари 2025 г.

Прочети още
"