Obsolete Guns & One Day Less &  RoadkillSoda: Това не е рокендрол за една вечер
18 март 2025
Автор: Стефан Стефанов

Три групи в една и съща вечер е сериозна предпоставка за добро изкарване, защото обещава разнообразие. При добро стечение на обстоятелствата всеки в публиката ще чуе нещо, което му харесва и ще отнесе чувството навън в пролетната вечер. Колкото по-често се случват такива концерти, толкова по-добре за душевното здраве.

Obsolete guns | Снимка: Стефан Стефанов

Obsolete Guns дадоха своя принос по време на първия сет в Строежа, който наподобяваше многоизмерна звукова пощенска картичка на нещо, което се е случило и искаш пак да ти се случи. В музиката на тази група има нещо много лично, има една искреност, за която много хора биха си платили многократно и по различни поводи. Това е нещо, което си имал да кажеш на някого, на четири очи, но това не е променило нищо или просто не се е случило – останало е във въображението и сега музиката на Obsolete Guns връща спомена за това. 

Към момента едва ли има друг проект на местната сцена, който да носи подобни усещания и същевременно изпълнението да бъде професионално. До голяма степен последното се дължи на факта, че Obsolete Guns са нова банда от опитни музиканти, сред които има членове на популярни български ъндърграунд групи като 4 Questions и Crowfish. Концертът на 12 март беше първа дата от турнето на Obsolete Guns, което продължава в страната и чужбина и ще завърши в Пловдив в края на месеца.

Obsolete guns | Снимка: Стефан Стефанов

Втори на сцената излезе една от най-активните български рок формации в последно време. На човек, който следи сцената може да му направи впечатление, че One Day Less не са свирили само преди речта на президента на Нова година, но е вероятно това да се случи следващия път. По отношение на концерта в Строежа може да се каже, че One Day Less не пропускат да съсипят всяко едно клише за несъстоятелността на българската музика към момента. 

В по-лиричните, както и в по-агресивните си проявления това е група, която има свой почерк и той не може да бъде наподобен. Докато човек слуша песните, изведнъж го удря мълнията на прозрението –  всички имаме белези по душата, но въпросът е дали те остават завинаги. Посоката може да е грешна, но не и намеренията. Астероидът идва, но това не толкова лоша новина – толкова по-лоши неща се случват понастоящем. А и дотогава няма да си сам с тази музика, защото рокът на One Day Less е тъкмо, какъвто трябва да бъде –  директен, енергичен, твой приятел. One Day Less ще ти помогнат да стигнеш края на пътя, оттам си ти.

RoadkillSodia | Снимка: Стефан Стефанов

Последната изява за вечерта имаше чуждоземен характер – RoadkillSoda донесоха рокаджийски земетръс от Румъния, който продължи до късно през нощта. Това без съмнение е банда със самочувствие, банда, която знае как да звучи мощно от началото до края и няма как да е иначе с толкова шеметни инструментали. Когато една група знае защо е на сцената, всичките нейни достойнства изпъкват и тук става дума за отношение. Ако за някои това е просто рокендрол за една вечер, за други е цял един живот.

Накратко, гореописаната рок троица донесе необходимата тръпка в средата на работната седмица и като цяло цялата мартенска вечер премина под своеобразния надслов – посредствеността не е тук, търсете я другаде.

Чуй музиката и ни последвай в социалните мрежи
Мобилно приложение

“Музикалният гид на сценичните пространства в България“ е резултат от двугодишния проект за широкообхватно картографиране на музикалния сектор в страната, който БМА стартира през 2020 г. като част от своите секторни инициативи. Целта на проекта е да подобри информационното осигуряване и да подпомогне разработването на ефективни културни политики и финансиращи механизми.

Приложението е отворено за всички сценични пространства в България, като предлага лесен и бърз достъп до обширен масив от данни. Това дава възможност на артистите – изпълнители да планират своите дейности без да губят време в допълнителни проучвания, което прави процеса по-ефективен и лесен.

Вярваме, че този продукт ще бъде от голяма полза не само за музикалния сектор, но и за всички останали сценични изкуства, като ще спомогне за по-лесното им интегриране и развитието им в културната сцена на България.

 

Прочети още
"