Празник с АСО, Константин Илиев,Джулиян Тревелиян@ НМА
14 февруари 2024
2024 година поставя началото на партньорството между Националната музикална академия „Проф. Панчо Владигеров“ и Фондация „Геза Анда“, която популяризира млади, талантливи пианисти и е организатор на Международния клавирен конкурс в Цюрих, провеждащ се на всеки три години от 1979 г. насам.
За НМА е привилегия да посрещне лауреатите на XV Конкурс „Геза Анда 2021“ Михай Берец и Джулиян Тревелиян, с които Академичният симфоничен оркестър, под диригентството на големия български диригент Маестро Константин Илиевски ще изпълни класическите клавирни шедьоври Концерт за пиано и оркестър №1 от Пьотър Илич Чайковски в си бемол минор, оп. 23 и Концерт за пиано и оркестър №3 в ре минор, оп. 30 от Сергей Рахманинов. В празничния 14 февруари ще прозвучат и две части из „Класично и романтично“ от Панчо Владигеров с диригент Джулиън Тревелиян.
В деня на църковния празник за Успението на Свети Кирил Славянобългарски, празника по стар стил на Свети Трифон Зарезан, честван като Ден на лозаря, и празника на Свети Валентин, Ви каним от 18 часа в концертната зала на НМА!
Вход свободен.
Място на събитието:
18:00 — 20:00
София, гр. София
бул. „Евлоги и Христо Георгиеви“ 94
Чуй музиката и ни последвай в социалните мрежи
Мобилно приложение

“Музикалният гид на сценичните пространства в България“ е резултат от двугодишния проект за широкообхватно картографиране на музикалния сектор в страната, който БМА стартира през 2020 г. като част от своите секторни инициативи. Целта на проекта е да подобри информационното осигуряване и да подпомогне разработването на ефективни културни политики и финансиращи механизми.

Приложението е отворено за всички сценични пространства в България, като предлага лесен и бърз достъп до обширен масив от данни. Това дава възможност на артистите – изпълнители да планират своите дейности без да губят време в допълнителни проучвания, което прави процеса по-ефективен и лесен.

Вярваме, че този продукт ще бъде от голяма полза не само за музикалния сектор, но и за всички останали сценични изкуства, като ще спомогне за по-лесното им интегриране и развитието им в културната сцена на България.

 

Прочети още
"