
Новини от БМА
Семинар „Творческа мобилност за музиканти“
Българска музикална асоциация организира онлайн семинар „Творческа мобилност за музиканти“, който е насочен към членовете на организацията.
Целта на семинара е:
- Да се представят възможностите за мобилност на български музиканти в страната и чужбина – програма Culture Moves Europe, програма Мобилност на НФК и други възможности за финансиране на творческа мобилност;
- Да информира членовете на БМА за дейността на организацията относно международното позициониране на българската музикална сцена;
- Да се насърчи дебата за творческата мобилност в музикалния сектор.
Семинарът ще се проведе онлайн на 18 април от 11 ч.
Участието в семинара е безплатно, но желаещите да следва да попълнят регистрационна форма.
***
Viber канал на БМА
Българска музикална асоциация направи свой канал във Viber, за да може важните неща да достигат още по-лесно до членовете ни.
За да се включите в него и да получавате актуална информация, последвайте линка – ТУК.
Напомняме на всеки, който има промяна в данните или контактите си, че може да ни пише на members@bgma.bg, за да ги актуализираме.
***
Проект “Професия Фолклорен музикант”
Преди една година Българска музикална асоциация постави началото на проект “Професия Фолклорен музикант”, с който цели да намери решение на проблеми, като малкото учебни бройки във фолклорните специалности на образователни институции за средно музикално образование; ниската численост на студенти във висшите учебни заведения; липсата на грижа от страна на държавата и ограниченото на финансиране на професионални фолклорни състави, развитие на тяхната дейност и устойчивост; засилване на субективния фактор и концентриране на правомощия, определящи бъдещето им, в общинското управление; възстановяване на сектора на фолклорната музика след пандемията.
Една година по-късно той в края на своята първа фаза на реализация. Антоанела Петрова и Димитър Христов, членове на УС на БМА, реализираха част от първия етап от проучването, като започнаха с обиколка на фолклорните ансамбли из страната. Проведени бяха разговори с техните ръководители, както и с директори на училища с професионално изучаване на фолклорни инструменти и общински администрации в Плевен, Пловдив, Пазарджик, Сливен, Ямбол, Смолян, Черни Вит, Котел, Видин, Стара Загора и Широка лъка. Срещите с тях и разговорите показаха колко специфика, опит и проблеми са се натрупали през последните 33 години. Екипът по проекта има желанието и вярата повече от всякога да изпълни всяка точка от проекта „Професия Фолклорен Музикант“, като осъзнава важността му това не само за пряко ангажираните с фолклорната музика, а и за цялото българско общество.
Този първи етап от развитието на проекта е с цел събиране на данни за спецификите на всеки един от ансамблите, техните отношения с общините и препятствията, с които се сблъскват всеки ден. Данните ще бъдат обединени в анализ, дело на учени от Института за етнология и фолклористика с Етнографски музей на БАН и той ще послужи за основа на работата ни занапред със заинтересованите институции.
Вторият етап ще предизвика обсъждане между различните засегнати институции и ще търси пресечните им точки и общите цели, за да може да се изгради стратегия как фолклорният музикант да се запази, развие и придобие онзи специален статут, който заслужава.
В третия етап е заложено предложение за политики, които целят тяхното институционализиране и по-нататъшно опазване, развитие и бъдеще.
Наблюденията на екипа дотук и събраните по време на обиколките данни говорят, че има реална опасност до 15 години да липсват музиканти, които свирят на българските инструменти. А няма откъде да внесем музикант, свирещ на гъдулка, тамбура или кавал. И това не е проблем само на фолклорния сектор, а и на цялото българско общество, защото засяга опазването на българското културно ни наследство и идентичност.
Престои последната обиколка, която ще включва градовете Бургас, Варна, Разград, Търговище, Русе, Добрич и София. Чака ни много работа, но и сме с хъс повече от всякога.
Благодарим на колегите си за отдадеността, желанието и подкрепата!
***
В епизод 3 на подкаста на Creative Europe Мила Георгиева, Рут Колева и Ния Петрова разказаха за любопитни минали и предстоящи събития около международния проект MOST – Тhe Bridge for Balkan Music, подкрепен по „Творческа Европа“, както и за това как се създават трайни интернационални партньорства и какви са ползите от наличието на единна мрежа от артисти, продуценти, фестивали и клубове в региона.
Повече можете да прочетете ТУК, а самият подкаст слушайте ТУК.
***
ВЪЗМОЖНОСТИ ЗА КАНДИДАТСТВАНЕ – ШОУКЕЙС ФЕСТИВАЛИ
За пета поредна година Athens Music Week (AMW) се завръща от 29 май до 1 юни за една празнични четири дни, изпълнени с концертир дискусии, уъркшопи и други.
Както всяка година шоукейс програмата ще представи изгряващи таланти и интересни банди от Европа и съседните страни, като постави акцент върху различни идеи и експерименти от всички музикални жанрове.
Тази година организаторите канят млади артист-изпълнители, банди и музикални проекти, които да представят своите произведения пред професионалисти и музикални експерти от местния и международен пазар (мениджъри, брокери, промоутъри и други).
Краен срок за подаване на заявки – 9 април 2023 ТУК.
Полезна информация:
- Шоукейсите са дължина 30 мунити максимум
- Техническа поддръжка
- Организаторите предоставят акредитации за целия ден на събитието
- За артисти, които идват от по-далече от 200 км е осигурено настаняване
Athens Music Week (AMW) е бутикова конференция и шоукейс фестивал, който се провежда в град Атина всеки юни, като обхваща няколко локации, една от които е центъра на културни събития „Технополис“. Това е алтернативна дестинация, където музикални фенове и експерти от индустрията от страните на Източното Средиземноморие се срещат, за да си взаимодействат, да споделят разнообразен музикален опит и да обменят знания относно съвременните мултикултурни пазарни посоки.
Athens Music Week е основана през 2018 г. с визията да предложи единствено по рода си културно и музикално изживяване както за феновете, така и за хората от индустрията.
***
Waves Vienna – шоукейс фестивал и международна конференция, ще се проведе от 7 до 9 септември 2023 във Виена, Австрия
Краен срок за кандидатстване – 31 май 2023 г. през платформата Gigmit.
В допълнение към фиксирана такса от 300 евро кандидатите ще получат достъп до цялата програма на фестивала и конференцията, както и кетъринг и нощувка в деня на концерта, ако това е приложимо. Регистрацията в Gigmit и заявката за един от 10-те слота в шоукейс програмата е напълно безплатна.
От 2022 г. Waves Vienna поставя своя фокус върху темата “Изтока и Запада: разнообразието”. Докато програмата на живо включва голямо разнообразие от национални и международни изпълнители, конференцията предлага разнообразна дискурсивна програма с панели, семинари, майсторски класове и много възможности за работа в мрежа. Програмата е обвързана с темата „Изтокът среща Запада“, която ще послужи като основа и вдъхновение за дългогодишно паневропейско сътрудничество.
***
Водещият литовски шоукейс фестивал и международна конференция What’s Next In Music, Вилнюс, Литва, насочен към иновации и нови възможности в музикалната индустрия, вече приема заявки от музиканти от всички жанрове.
Дати на провеждане: 7-9 септември 2023, Вилнюс, Литва
Краен срок за кандидатстване – 1 май 2023 г. ТУК.
***
Отворена покана за джаз музиканти на възраст 18 – 26 години
JM International кани млади джаз музиканти от целия свят на възраст между 18 и 26 години да кандидатстват за тазгодишното издание на JM Jazz World Orchestra – водещ световен младежки джаз оркестър. Той работи с едни от най-добрите диригенти, музиканти и композитори в света, прави ежегодни турнета и участва на престижни европейски концерти и джаз фестивали.
Кандидатствайте ТУК до 8 април 2023 г.
Кандидатите трябва да да предоставят следната информация:
- CV (Трябва да съдържа информация за вашето музикално образование – факултет, академия, музикално училище, както и опитът ви, придобит като джаз музикант);
- Връзки към видеоклипове с изпълнение на поне 2 различни парчета: тема и импровизация;
- Писмена препоръка от учител по музика или професионалист в музикалния бранш;
- Документ, който удостоверява, че разходите ви от и до мястото на турнето ще бъдат покрити.
Журито ще избере до 25 музиканти, които да сформират JM Jazz World Orchestra 2023, както и резервен списък с музиканти, които могат да се присъединят към проекта в случай на отмяна. Всички кандидати ще бъдат уведомени за резултатите до края на април.
Повече информация ТУК.
***
Възможности за кандидатстване – финансиране
Кандидатствайте за програмата на Culture Moves Europe за организатори на резиденции
Програмата на Culture Moves Europe за резиденции могат да кандидатстват културни организации, редовно организиращи артистични и творчески дейности или/и такива, които имат капацитета да реализират международен артистичен и културен проект за резидентска програма.
Първата покана за домакини на резиденции по схемата за мобилност Culture Moves Europe се откри на 15 март. Поканата предоставя финансова подкрепа на организации и индивидуални артисти, регистрирани като юридически лица, които искат да приемат международни артисти и културни професионалисти за резидентен проект.
Какво покрива гранта?
- разходи, свързани с приемането на международни артисти и професионалисти в областта на културата и тяхната мобилност;
- грантът е в размер на 35 евро на ден за участващ артист или културен професионалист, за да покрие тяхното настаняване, менторски такси, оборудване и т.н.
- грант за пътни разходи (вижте различните опции в зависимост от разстоянията ТУК и калкулатор на разстоянията ТУК)
- дневна добавка от 25 евро за разходи за храна, местен транспорт и др.
Краен срок за кандидатстване – 15 юни 2023 през Портала на Гьоте Институт.
Поканата е насочена към домакини на резидентски програми от следните сектори:
- архитектура
- културно наследство
- дизайн и моден дизайн
- литературен превод
- музика
- сценичните изкуства
- визуални изкуства
Процесът на кандидатстване е разделен на две фази:
- селекция на организации – домакини на резиденции;
- потвърждение на поканените артисти, създатели на културно съдържание и професионалисти, избрани от домакините.
Условия:
За да кандидатствате, вие трябва да:
- сте представител на организация или лице, регистрирано като юридическо лице;
- организирате дейности, свързани с поне един от изброените по-горе сектори;
- организирате редовно артистични и културни дейности или/и да имате капацитет (т.е. съоръжения, услуги, персонал и наставничество) за изпълнение на проект за артистична и културна резиденция;
- поканите поне 1 и максимум 5 артисти или професионалисти в областта на културата, които да участват в проекта за пребиваване, които пребивават законно в поне една друга държава по програма Творческа Европа (списък).
Проектът трябва да е с продължителност минимум 22 и максимум 300 дни.
Допуснатите лица трябва да бъдат част от резиденцията по едно и също време и за еднаква продължителност.
Резиденцията и престоят на лицата трябва да бъдат непрекъснати.
Всяко гостуващо лице по резидентската програма трябва да използва в помещенията на домакина и трябва да работи по програмата на резиденцията минимум 70% от времето си.
За пълния списък с критерии за допустимост вижте документацията към поканата от официалната страница на Творческа Европа.
Процедура по кандидатстване
Поканата е отворена от 15 март до 15 юни 2023.
За да кандидатствате първо трябва да си създадете профил в Goethe-Application Portal.
Формулярът за кандидатстване можете да свалите от ТУК.
Кандидатите, чийто проект за резиденция е избран, ще бъдат информирани в края на юли 2023 г. от Гьоте-институт, организацията, отговаряща за Culture Moves Europe и ще бъдат поканени да продължат с подбора на артисти, участващи в техните проекти.
Избраните домакини ще разполагат с една година, считано от датата на подписване на тяхното споразумение за безвъзмездна помощ, за да завършат проекта си.
Включване и устойчивост
Culture Moves Europe ще предостави специална подкрепа на хората с увреждания и тези, които се грижат за деца с увреждания. Освен това ще предостави специална подкрепа на тези, които пътуват до и от отвъдморски страни и територии, както и най-отдалечените региони на ЕС. Поканата за домакини на резиденции има за цел да поддържа баланс между половете и географския баланс сред получателите.
Culture Moves Europe също така се ангажира да работи по устойчив и екологично отговорен начин.
Повече информация за програмите на Culture Moves Europe можете да получите от ТУК.
***
Столична програма “Култура” обявява втора сесия за прием на проекти по НАПРАВЛЕНИЕ 7: „МОБИЛНОСТ”
В изпълнение на Решение №58 от 26.01.2023 г. на Столичен общински съвет, Столична община обявява ВТОРА СЕСИЯ ЗА ПРИЕМ НА ПРОЕКТИ ПО НАПРАВЛЕНИЕ 7: „МОБИЛНОСТ”.
Срок за подаване на проектни предложения: 15 март – 15 април 2023 г., включително.
Проектните предложения се подават по електронен път на сайта на Столична програма „Култура“ – https://kultura.sofia.bg/. Не се приемат документи, подадени на хартиен носител в Дирекция „Култура” на Столична община, изпратени по поща или имейл.
Направление 7: „Мобилност” подкрепя мобилност на културни оператори (организации) и физически лица:
- за участие във фестивали, събития и инициативи в страната и чужбина (външна и вътрешна мобилност). Допустими са пътувания от и до държави от цял свят, когато имат съответната целева обосновка. Приоритет имат пътувания от и до държави в Европа.;
- за провеждане на инициативи, които представят тяхната дейност, като повишават качеството на културния продукт и капацитета на творците и културните оператори;
- реализиране на регионални и международни резидентски програми;
- проекти с цел изграждане на национални и международни партньорства, разширяване на контакти и насърчаването на съвместни проекти и инициативи с партньори от други държави;
- проекти, насочени към развитие и обогатяване на културните продукти и разширяване на публиките.
- Срокът за реализация на проектите, с които кандидатствате по направление “МОБИЛНОСТ”, трябва да бъде от 1 май до 15 септември 2023 г.и 2023 г.
***
Ръководство за финансиране на музикална мобилност
Ново Ръководство за финансиране на музикална мобилност с акцент върху Европа са съставили от On the Move, в партньорство с Music Export Poland и експертите Джес Партридж и Мари Фол. В него за картографирани всички безвъзмездни средства и схеми за подпомагане, в които музиката е или основен фокус или е изрично посочена като допустима дисциплина.
То предоставя общ преглед на финансиращите органи и програми, които подкрепят международната мобилност на музикални артисти (автори, композитори, музиканти, групи, оркестри) и други музикални професионалисти, пътуващи от и/или до Европейски държави (вижте списъка по-долу).
Целта на това ръководство е прозрачно да се обобщи съществуващата информация, която може да помогне на лица и организации да намерят най-добрите начини да се ангажират с международни колеги и да финансират своите трансгранични пътувания. В него са изброени местни, национални и международни ресурси, както публични, така и частни. Включени са само възможности, които се появяват редовно, достъпни онлайн, покани за кандидатстване чрез отворени покани и които покриват поне част от международните пътни разходи.
Ръководството обхваща 46 държави, разположени на европейския континент, които са членки на Съвета на Европа: Албания, Андора, Армения, Австрия, Азербайджан, Белгия, Босна и Херцеговина, България, Хърватия, Кипър, Чехия, Дания, Естония, Финландия , Франция, Грузия, Германия, Гърция, Унгария, Исландия, Ирландия, Италия, Косово, Латвия, Лихтенщайн, Литва, Люксембург, Малта, Молдова, Монако, Черна гора, Холандия, Северна Македония, Норвегия, Полша, Португалия, Румъния, Сан Марино , Сърбия, Словакия, Словения, Испания, Швеция, Швейцария, Украйна и Обединеното кралство.
Ръководството можете да свалите от ТУК.
***
Сесия на Министерство на културата за финансова подкрепа на фестивали и конкурси в областта на професионалното музикално изкуство
Подкрепата се определя чрез конкурс по документи, в който могат да участват юридически лица, вписани в Информационния регистър на културните организации на Министерство на културата.
Обща сума за финансиране на проектите е по 300 000 /триста хиляди/ лева. (Сумата е определена съгласно т. II. Администрирани разходни параграфи по бюджета, Субсидии за творчески проекти и други разходи за финансово подпомагане създаването и разпространението на сценични произведения на основание ЗЗРК в бюджетна програма „Сценични изкуства“ за 2022 г., тъй като към момента няма приет Закон за държавния бюджет за 2023 г.)
Проектните предложения се оценяват по следните критерии:
- международно и национално значение;
- наличие на фестивална програма;
- устойчивост на фестивала във времето;
- социален и културен ефект;
- експертен потенциал и капацитет на организационните екипи;
- ангажираност на местната власт;
- зрителски ресурс и развитие на публики;
- план на проекта за публичност и информация;
Конкурсната процедура се провежда съгласно Правилата за условията, реда и процедурите за провеждане на сесии за подпомагане на творчески проекти в областта на сценичните изкуства, утвърдени със Заповед № РД09-218/26.03.2019 г., изм. със Заповед № РД09-281/18.05.2020, Заповед № РД09-615/25.08.2020 г., Заповед № РД09-453/28.05.2021 г. и Заповед № РД09-473/ 02.06.2021 г., публикувани, заедно с формуляра за кандидатстване и формата на бюджет в раздел „Дирекции по изкуство и култура“, дирекция „Сценични изкуства и художествено образование”, Програми и проекти.
- В конкурсните сесии не могат да участват и да получат финансова помощ кандидати, които:
1.1. не са изпълнили договорни задължения към Министерство на културата при предходно финансиране;
1.2. са обявени в несъстоятелност или са в производство по несъстоятелност;
1.3. се намират в ликвидация;
1.4. са лишени от право да упражняват търговска дейност;
1.5. имат парични задължения към държавата или общината, освен ако компетентен орган е допуснал разсрочване или отсрочване на задълженията;
- Кандидатите не могат да подават едно и също проектно предложение по настоящата програма и не могат да бъдат финансирани повече от един път в рамките на една програма.
- Финансовата подкрепа за всеки отделен проект не трябва да надвишава 75% от стойността на допустимите разходи по проекта.
- Собственото финансиране (собствен принос) може да бъде финансово и нефинансово. Стойността на собствения принос е задължително минимум 25 % от общия размер на допустимите разходи по проекта, като до 10% от стойността на собственото финансиране от страна кандидата може да бъде нефинансов принос.
Документите – формуляр, бюджет и приложения се подават, както следва:
- Попълнени и подпечатани в два екземпляра на хартиен носител на място в деловодството на министерство на културата или чрез лицензиран пощенски оператор или куриер. В този случай на електронен адрес: proekti.muzika@mc.government.bg се изпращат Формуляр за кандидатстване Приложениe 1 във фoрмат „Word“ и Приложение 1А във формат „Excel“. За подадено в срок чрез лицензиран пощенски оператор или куриер се счита предложение, чието пощенско клеймо или разписка от куриер е до 23:59 часа в деня на изтичане на срока на обявата.
- В случаите, в които кандидатстващата организация разполага с универсален електронен подпис, документите – формуляр и приложения се подават по електронен път подписани с електронен подпис на e-mail: proekti.muzika@mc.government.bg. В този случай за подадено в срок се счита предложение с положен електронен подпис и получаване на посочения електронен адрес до 23:59 часа в деня на изтичане на срока на обявата.
Срокът за подаване на документи е до 24 април включително.
Допълнителна информация на телефони: 02/94 00 873/ 963.
***
ВСЕ ОЩЕ МОЖЕТЕ ДА КАНДИДАТСТВАТЕ ЗА:
Станете част от шоукейс програмата на So Alive Music Conference – SAMC 2023
So Alive Music Conference e международна музикална конференция, която ще се проведе за първи път от 19 до 22 октомври тази година в София. Събитието ще представи конферентни панели и презентации, както и шоукейс програма, която ще бъде с фокус изпълнители от България и Югоизточна Европа.
Поканата е отворена към артисти и групи от балканските страни, работещи във всички музикални жанрове, като журито ще избере 15 участника, които да представят музиката си пред професионалисти в сферата от Европа и света.
Кандидатствайте ТУК до 30 април!
Какво предоставят организаторите?
- 45 минутен слот за концерт в шоукейс програмата по време на конференцията;
- Безплатни акредитации за пълен достъп до всички зони конференцията за вас, всички музиканти от групата и вашия мениджър/представител;
- Възможност за покриване на пътни разходи и настаняване, ако не живеете в София;
- Възможност за участие на един ваш представител в Sound Ninja Songwriting camp, който ще се проведе по време на конференцията;
- 5 билета за ваши гости за шоукейс програмата;
- Техническо обезпечаване на концерта – беклайн, озвучаване, осветление, звуков инженер на място;
- Бекстейдж зона с кетъринг.
So Alive Music Conference си поставя за цел да позиционира българската и балканска професионална музикална общност на Европейската и международна сцена. Като делегати на конференцията ще присъстват водещи професионалисти от музикалния бранш от цяла Европа, между които – фестивални и програмни директори, лейбъли, агенти, мениджъри, журналисти, артисти и представители на водещи културни организации.
Българска музикална асоциация е комуникационен партньор на събитието.
***
PIN Music Conference & Showcase ще се проведе от 30 ноември до 2 декември в Скопие, Македония. Могат да кандидатстват индивидуални артисти и групи без ограничение в жанра музика, която правят.
Кандидатствайте ТУК до 15 април!
PIN е първата и единствена по рода си музикална шоукейс конференция в Македония, създадена през 2012 г. от група ентусиасти, които вярват, че един ден тя ще се превърне в основен катализатор за подобряване на музикалната сцена в Македония и региона. През последните години PIN се превърна в партньорски фестивал на HEMI Music Hub.
***
Следете календара за музикалните събития, които се провеждат на територията на страната ни, за да разберете всичко, което се случва на родната музикална сцена: КАЛЕНДАР БЪЛГАРСКИ МУЗИКАЛНИ СЪБИТИЯ НА ЖИВО И ОНЛАЙН | Bulgarian Music Events Live & Online (bgma.bg)
Ако искате и вашето събитие да бъде включено в календара на БМА, изпратете ни информация на: calendar@bgma.bg
***
#MyMusic е рубрика в сайта ни www.bgma.bg, която предоставя възможност на редовните ни членове да представят своите актуални проекти и информация за присъствието си online чрез активни официални източници. Презентационните материали следва да включват:
- Текст до 1000 знака на български език;
- 2 актуални хоризонтални снимки резолюция не по-малко от 150 dpi;
- активни линкове към официален сайт, официални страници в социалните мрежи и албуми в музикалните платформи (до 3 платформи по избор).
Изпратените материали ще бъдат публикувани в графичен вид, отговарящ на дизайна на официалния сайт на Българска музикална асоциация, с минимална редакторска намеса за технически грешки.
Материали, които не отговарят на посочените критерии, няма да бъдат публикувани.
Очакваме информация за проектите Ви на имейл: members@bgma.bg.