
Третият кръг на обучението Balkan Music Export по програмата MOST Music – Bridge for Balkan Music се проведе от 8 до 12 ноември под домакинството на Българска музикална асоциация в София.
Предварително селектираните от журито на MOST 15 изгряващи музиканти от Северна Македония, Хърватска, Румъния, Сърбия и България, имаха възможността да се включат в обучителната програма с лекции, уъркшопи и менторски сесии. Темите, по които те се обучаваха, бяха: ролите в музикалната екосистема, комуникация и бранд мениджмънт, музикален мениджмънт и бизнес модели, дигитални платформи за разпространение на музика, творчески процеси при адаптирането на традиционна музика.
В практическата част музикантите упражниха придобитите знания в това как да представят себе си в преговори с лейбъли, промоутъри и фестивали, както и по време на шоукейс участия. Споделени бяха добри практики и конфликтни ситуации, които да послужат за пример на участниците по пътя към тяхната мечтана кариера. Обучители бяха Бен Манделсон от WOMEX, Балаш Вейер и Шара Венсел от Hangveto, Рок Кошир – мениджър, Ерик ван Монховен – ПР и мениджър, а от българска страна – музикантите Борислав Петров (Jazzanitsa), Рут Колева и Васил Райков (Odd Crew).
Българска музикална асоциация беше и съ-домакин заедно с партньорите от Македония – Password Production на третия кръг от обучението за музикални мениджъри по същата програма. Management training програмата на MOST – Music – Bridge for Balkan Music се проведе в София на 21, 22 и 23 ноември и в Скопие – на 24, 25 и 26 ноември, където участниците имаха съвместна обучителна програма с участниците в Urban Policy Hub проекта на MOST.
MOST Music – Bridge for Balkan Music е 4-годишен стратегически проект на консорциум от 10 партньора: Hangveto, Exit Fondacija, Songlines, Българска Музикална Асоциация / Bulgarian Music Association, Bozar, European Music Council, Password Production, WOMEX, Timișoara 2023 и Pro Progressione. Целта му е да подкрепя талантливите музиканти от 9-те балкански страни, като им осигурява достъп до световната музикална сцена. Проектът е финансиран по програма “Творческа Европа” на Европейския съюз.
Проектът е реализиран с финансовата подкрепа на Национален фонд “Култура”.